torsdag den 13. juni 2013

Knækbrød med masser af kerner

Jeg har aldrig været en stor fan af knækbrød, men efter jeg har fået hjemmelavet knækbrød ved min veninde, så har det ændret sig. Denne opskrift på knækbrød er hurtig,  helt enkel, velsmagende og er populær blandt alle aldre. Den oprindelige opskrift, som jeg fik af min veninde har jeg forlagt, men har netop lige lavet en omgang knækbrød ud fra nedenstående; 


  • 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 2,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 1,5 tsk. salt
  • 1 dl vand
  • 1 dl olie

  • Fremgang:
    1. Rør ingredienserne samme - Bliver til en klistret masse.
    2. Rul halvdelen af delen ud mellem 2 stykker bagepapir - og derefter den anden halvdel
    3. Skær dejen ud i de former, som du vil have dit knækbrød i, og bag knækbrødene i ca. 15 min ved 200 grader

    Mængden af de forskellige ingredienser kan reguleres efter ønske. Bare kom i gang. Velbekomme.


    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar